Stress och viktnedgång är ingen bra kombo för mig

Ja, tyvärr är det så. När jag blir stressad så funkar inte min kropp som den borde och jag blir sjukt sugen på att äta. Mat, godis, frukt, choklad ... ALLT som går att äta. Såhär i slutet av terminen så känner jag att jag är galet stressad med betyg som ska sättas, och i år så har jag delat två kurser med en annan lärare vilket innebär att vi är två att diskutera betygen på eleverna och jag kommer få sätta hennes betyg i en annan kurs eftersom hon inte är behörig. Det blir lite extra stressande. Dessutom verkar vårt datasystem krångla (såklart!!!) och det pressar oss lite extra såhär i sista stund. Inte vad vi behöver om man säger så.
 
Som lök på laxen så ska jag göra min sista tenta på historiakursen och den är så inidödens tråkig, vilket stressar mig något kopiöst. Förutom det så är det ju allt annat såhär i slutet av skolåret med barnen och deras skolor och jag orkar knappt se framåt utan tar bara en dag i taget nu. Och som körsbäret på kakan så håller exmaken på och tjorvar om sommarsemestern. Alltså, om inte jag får psykbryt innan sommarlovet börjar så är det fantastiskt.
 
Så självklart så orkar jag inte hålla på och tänka alltför mycket på min vikt just nu. Det går som det går. Jag vägde i alla fall in mig på 90,5 kg vilket ändå är lite ner jämfört med förra veckan. Jag som hade som mål att gå ner till 85 kg innan sommarlovet... HAHA! Tillåt mig småle. It ain't gonna happen. Tyvärr så får jag nog vara glad om jag håller min vikt någorlunda i platå fram till sommarlovet.
 
Idag har jag ätit och druckit (håll i er nu): choklad, kakor, massor med godis och en mojito. Jag vill inte ens försöka gissa på hur många kalorier det blev... Gulp! Det borde ju vara lätt att göra bra val nu när det finns så mycket god frukt och bär och fina primörer att välja, och en grillkväll är ju helt fantastiskt bra då man kan äta bra mat. Men pga stressen så sätts hela min kropp ur spel och jag äter så fel som man bara kan.
 
Men jag har i alla fall tränat lite idag. Jag var på gymmet och skulle träna ett tag, så kom jag på att jag måste ringa min läkare för att förnya mitt recept på levaxin plus att jag behövde konsultera henne angående min onda höft. Jag ringde hennes telefon och det var upptaget, upptaget, upptaget. Slutligen kom jag fram så jag åtminstone hamnade i kön. Efter att ha suttit i kö i 40 minuter lade jag på. Arg som ett bi, för min träning blev ju helt förstörd. Bara att stretcha och gå hem. Hemma fick jag veta att min läkare inte jobbar på fredagar! Men gaaaaaaahhhhhhhhh! En aning surt undrade jag då hur jag kunde hamna i telefonkö och det undrade sköterskan också, för den funktionen borde inte fungera när personen inte är på plats. Men jag fick nytt recept och fick tid hos en annan läkare nästa fredag för att prata om min höft. Håhåjaja.
 
Nu ska det nog bli skönt att få lägga sig i nybäddad säng med nytvättade kuddar och vädrade täcken. Ahhh!
 
Hoppas morgondagen blir bättre än idag.
 
Kram på er.

Kommentera här: