Studentmottagning och viktnedgång

Imorse blev jag så glad. Jag har gått ner bra i vikt sedan jag började utesluta kolhydrater i maten och köra mer mot LCHF. I fredags vägde jag 91,5, idag 90,0! Men imorgon på min vägdag så lär jag ju ha gått upp igen... Varför? Jo, jag var på en studentmottagning. En väns äldsta dotter tog studenten idag och hade bjudit in oss på mottagning. Vädret var strålande och finklädda och glada åkte vi till deras hus. Och OJ så mycket god mat det bjöds på. De är kineser så det var blandat kinesisk/svensk mat. Guuuuuuuud så gott det var! Och så mycket kolhydrater...! Jag fick så ont i magen efter ett tag och det var ju helt och hållet mitt eget fel. Jag valde kolhydraterna medvetet och njöööööööt för fullt när jag åt dem. Smörgåstårta to die for, kinesiskt friterat bröd, räkchips, minihamburgare och en massa annat gott som jag inte ens orkade äta. Sedan blev det dessert! Tårtor och hembakade fikabröd. Alltså jag dog lyckodöden. Strax därefter dog min mage.
 
Nu många timmar senare sitter jag och flämtar i soffan. Är så mätt fortfarande och svullen i magen. Vågar knappt ställa mig på vågen imorgon för vikten lär ha hoppat upp igen... Gulp!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: