Lucia och skral viktnedgång

God morgon och trevlig Lucia!
 
Ja, som synes så har det gått sådär den här veckan. Jag tror jag vet var problemet ligger. Dels ingen träning, men också när jag kommer hem på eftermiddagen så är jag VRÅLHUNGRIG! Har jobbat hela dagen och hämtat sonen i skolan osv, då är klockan ca kvart i 5 innan jag är hemma. Lunch äter vi på jobbet vid kvart i 11 på fm, så det hinner gå ganska många timmar. Jag försöker ha nån macka eller frukt på jobbet som jag kan äta på em, men tydligen räcker inte det. För när jag kommer hem då äter jag massor av de där frökexen och några dadlar eller fikon för att stilla den värsta hungern innan middagen är klar. Jag måste hitta en annan strategi att äta något annat på em, eller försöka äta lite senare. Men det är svårt när det är möten och sånt, och då vill jag inte gärna sitta och mumsa på något. Nåja, jag får se om jag kommer på något bättre nästa vecka. Nu är det ju bara 4 arbetsdagar kvar innan jullovet! Hurra!
 

Kommentera här: